Mi lett volna ha....

2018.01.01 19:29

Szegény Öreganyám mindig mondogatta: a ha-val kezdődő mondatnak nincs értelme. Ha-val nem kezdünk mondatot. Minek is.

De mégis felötlik bennem nap nap után, hogy mi lett volna, ha...

- ha az eltelt 4 év alatt csak egyszer is elküldtek volna CT vagy csontszintigráphia vizsgálatra

- ha alaposabban megnézik a vérképemet

- ha csontfájdalmaim panaszkodása okán nem gasztroenteorológushoz küldenek, hanem maguk néznek utána.

 

És valóban nincs értelme, mert akkor

- talán nem itt tartanék

- talán nagyobb esélyem lett volna a teljes gyógyulásra

- talán nem kellene újra küzdenem olyasvalamivel, amit nem ismerek.

Valahogy úgy érzem, hogy az életem végig mindig új utakra terelt, új tapasztalatokkal gazdagított. Kell ez nekem? Akarom ezt én tudni? Akarom én ezt megtapasztalni? Kérdezze már meg valaki ezt tőlem. Egyszerű lenne a válasz: NEM!

Bár én még abban a világban éltem, amikor voltunk kisdobosok és nagy becsülettes viseltük az úttörő nyakkendőt, most mégis azt mondom: elég volt már a megtapasztalásból. 

 

Azoknak, akik sajnálatosan hasonló utat járnak mögöttem, mint én, néhány új információ:

 

Javában tart az IBRANCE kezelés (https://www.pharmindex-online.hu/hirek/uj-gyogyszer-az-elorehaladott-emlorak-kezelesere). Már a 2. adag végén járok. Igaz, most úgy néz ki, kicsit le kell állni, mert a vérképem nem a legjobb, de majd lesz egy rásegítő kezelés és hamar véget ér. Aztán már csak 3 hétig tartó gyógyszer és akkor talán a CT megmutatja amit annyira várunk: áttét nélküli gyógyulást. 

Ez az amerikai gyógyszer a szaklapok szerint áttörő jelentőségű az áttétes emlőrák gyógyításban. Aki gondolja, a mellékelt cikket olvassa végig. Igaz, még nincs mögötte jelentős múlt és tapasztalat, de a kezdeti eredmények nagyon biztatóak. 

Amit már bizonyosan elmondhatok az Ibrancról: úgy dolgozik, mint ahogy a vércukor szint leesik. Kötelezően csak étkezés közben szedhető, egyébként a leeső vércukor miatt remegés, izzadás lép fel. Nem akármilyen!

Aztán kapom a Bonessa infuziót  (https://www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/bonessa_6_mg_koncentratum_oldatos_infuziohoz/57313)

mely segít a csontáttétek miatti törések csökkentésében, a csontfájdalom enyhítésében. A csontáttér során a vér kimossa a kalciumot a csontból, ezt a kimosás állítja vissza.

Végül, de nem utolsósorban ott van még a havi Fazlodex kúra, ( https://www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/faslodex_250_mg_oldatos_injekcio/14077) valamint a 90 naponta megkapandó Lucrin (https://www.egeszsegkalauz.hu/termekek/lucrin-pds-depot-11-25-mg) ezek hormonok, az emlőrák továbbterjedését akadályozzák meg.

Van anyag tehát bőven, van esély a gyógyulásra, na meg idő az elmélkedésre.

Karácsony okán találkoztam Tánya barátnőmmel és az ő javaslatára elkezdek szilicium tartalmú kovaföldet enni. Ez segít a csont visszaépítésében, a kalcium megtartásában. Mindig van egy-két jó ötlete, és ezek mindig nagyon hasznosak. Ezért most jól fenékbe rúgom magam és újra csíráztatok búzát és szorgalmasan enni fogom a reggelimhez. Őserő van benne, erre most nagy szükségem van. 

 

Karácsonykor az ember fia mindig számot vet az elmúló évvel, tervezgeti a következő küszöbön álló új évet és a teendőket. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy megtorpanás nélkül mentem nekin 2018-nak. Dehogyisnem van para. De  ilyenkor kellenek a biztató szavak, a szeretetetteljes légkör, a jövő közös tervezgetése és máris helyre áll a világ. Helyre áll az a képtelen ötlet, hogy csak nyűg vagyok mindenki nyakán, szükség van rám és ezért össze kell tákolni magam. Fanni mondta egyik este, hogy kell erősnek lennem. De honnan legyen újra erőm? Belőlük. Abból, ahogy és amit tesznek értem és velem. Hálás köszönet érte mindenkinek. Tudom senkinek sem könnyű. 

Van aki nem tud és nem is szeret beszélni a bajáról. Én a másik oldal vagyok. Nekem tudnom KELL  a jövőt. Tudom KELL  hogy mi vár rám. És erről beszélnem KELL. Szerencsére nyitottak rá a szeretteim. Így bár nem tudom hová és merre tartok, de sokkal nyugodtabban várom ezt az évet. Tervek, azok vannak, de 'ember tervez...... igen Isten végez' Remélem még nincs rám szüksége.